Обратно към ЦРЧР

Информационна кампания

окт. 3, 2018

Информационна кампания за разясняване на правата на българите, когато искат да пазаруват или пътуват, да работят или да учат в друга държава от ЕС започва на 8 октомври от град Гоце Делчев. След това информационното турне ще премине през градовете Девин, Батак и Велинград. Това съобщи Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център към Комисията за защита на потребителите, по БНР – Благоевград в интервю на председателя на Комисията Димитър Маргаритов като гост-водещ в рубриката „На твое място“ по повод 45-годишнината на регионалната радиостанция.

Кампанията се провежда съвместно с Център за развитие на човешките ресурси – Национална агенция за България по Програма „Еразъм+”, заедно със съпътстващите и дейности „Еврогайдънс“, „Европас“ и „eTwinning“, и Информационния център „Европа Директно: София“.

Стартираме от Гоце Делчев, след 16 ч на централния площад в града експертите ще обяснят на гражданите трансграничните им права при различни потребителски проблеми и институциите, към които могат да се обърнат при нужда, добави Арсенов. Той допълни, че подобна инициатива съчетава полезното с приятното: „Раздаваме информационни материали, можем да дадем на място и конкретни потребителски съвети, а и при необходимост – да приемем жалба“.

Подобни информационни събития се организират  всяка есен. Тази година след Гоце Делчев експертите ще отворят еднодневен информационен щанд  в Девин (9 октомври), в Батак (10 октомври) и във Велинград (11 октомври).

Освен за кампанията, Игнат Арсенов информира и за най-често получаваните жалби в ЕПЦ. Това са оплаквания, свързани с транспорта – най-вече за забавени или отложени полети, загубен багаж, но не липсват и сигнали за проблеми с автобусния превоз. Жалби за проблеми с търговци извън България в рамките на ЕС, Исландия и Норвегия могат да се подадат на сайта на ЕПЦ: www.ecc.bg.